قوانین و مقررات
قوانین مرکز خرید آنلاین بهمنظور حفظ حقوق خریدار و فروشنده وضع شده و رعایت و توجه به آن برای مرکز خرید آنلاین هوماشاپ و خریدار محترم الزامی است. عضویت در سایت یا خرید از آن بهمنزلۀ مطالعه و پذیرفتن شرایط خرید و عضویت و قوانین و مقررات مربوطه است. لازم است خریداران گرامی پیش از ثبت هر سفارش، کلیه قوانین جدید در این بخش را بدانند.
ماده 1 - عضویت در سایت :
برای خرید ثبت سفارش و خرید، خریدار ابتدا باید در سایت هوماشاپ ثبتنام کند. اطلاعات خریدار باید بهصورت کامل، دقیق و صحیح وارد شود.
تبصره 1 ) کاربر باید اطلاعات پستی درخواستی را به شکل صحیح در فرم ثبتنام اعلام کند. مسئولیت هرگونه مغایرت مشخصات ثبتشده با هویت واقعی عضو بر عهده خود افراد است و مرکز خرید آنلاین هیچگونه مسئولیتی نسبت به مغایرتهای احتمالی ندارد. صحت این اطلاعات به این دلیل دارای اهمیت است که سفارشهای کاربر به آدرسی که وی در فرم ثبتنام اعلام کرده ارسال خواهد شد.
تبصره 2 ) کاربر نباید در سایت اظهاراتی را قرار دهد یا به اقدامی دست بزند که مبین نقض حقوق اشخاص دیگر باشد یا عمل مجرمانهای را در پی داشته باشد. همچنین بحث و نظرهای غیر مرتبط با سایت هیچکدام منتشر نخواهد شد. چنانچه هر یک از کاربران، این ماده را رعایت نکنند، از همکاری با مرکز خرید آنلاین محروم و تسویهحساب کامل در صورت بدهی طرفین به یکدیگر بهسرعت انجام خواهد شد.
ماده 2 - ثبت سفارش :
تبصره 1 ) دقت در خرید کالا و توجه به مشخصات کالای مورد سفارش بر عهده خریدار است. پس پیش از تائید سفارش، موارد ذکرشده را بهدقت بررسی کنید. همچنین پیش از تحویل گرفتن سفارش از صحت بسته ارسالی مطمئن شوید و در صورت بروز مشکل با شمارههای پشتیبانی سایت تماس بگیرید.
تبصره 2 ) قیمت محصولات موجود در وبسایت بهروز است. همچنین قیمتی که هنگام سفارش مشتری در پیش فاکتور منظور شده معتبر خواهد بود.
تبصره 3 ) پس از هر ثبت سفارش در سیستم، ایمیل و پیامک تائید ثبت سفارش به همراه شماره فاکتور برای مشتریان ارسال میشود.
تبصره 4 ) پس از ثبت سفارش، در صورت لزوم طی تماس تلفنی با مشتری، صحت و تائید سفارش از وی گرفته خواهد شد؛ بنابراین خواهشمند است اطلاعات شماره تماس خود را بهطور صحیح در فرمهای مربوطه وارد کنید و از ثبت سفارشهای غیرواقعی بپرهیزید.
تبصره 5 ) ثبت سفارش و خریدهای عمده باید طبق هماهنگی قبلی با مرکز خرید آنلاین انجام شود و در صورت ثبت سفارش بدون هماهنگی، تصمیم در مورد پردازش یا لغو آنها بر عهده مرکز خرید آنلاین هوماشاپ است.
همچنین با توجه به شرایط جشنوارهها محدودیت تعداد در انتخاب کالاها متفاوت است. در صورت تکرار خرید کالاهای یکسان یا مشابه در سفارشهای متعدد، هوماشاپ میتواند سفارش را لغو نماید.
ماده 3 – پرداخت هزینه :
تبصره 1 ) در حال حاضر هیچگونه مالیاتی بهعنوان مالیات بر ارزشافزوده محاسبه نمیشود و خریدار تنها بهای کالای خریداریشده را بدون مالیات پرداخت میکند.
تبصره 2 ) توجه فرمایید که قیمتهای درجشده بر روی کالاهای وبسایت به تومان است.
ماده 4 –بستهبندی و ارسال سفارش :
سفارشهای ثبت شده در سایت مرکز خرید آنلاین هوماشاپ پس از دریافت تاییدیه از مشتری، جهت ارسال و تحویل به اداره پست آماده خواهد شد.
تبصره 1 ) شیوه ارسال از طریق اکسپرس: کلیه سفارشها با مبلغ خرید بالاتر از 1.400.000 تومان به صورت رایگان در سفارشهای با مبلغ خرید 1200.000 تا 1.400.000 تومان هزینه 49000 تومان، در سفارشهای با مبلغ خرید 1.000.000 تا 1.200.000 تومان، با هزینه 55.000 تومان و در خریدهای کمتر از 1.000.000 تومان، 59.000 تومان به عنوان هزینه بستهبندی و ارسال دریافت خواهد شد.
شیوه ارسال از طریق تیپاکس: کلیه سفارشها با مبلغ خرید بالاتر از 1.400.000 تومان به صورت رایگان، در سفارشهای با مبلغ خرید 1.200.000 تا 1.400.000 تومان هزینه 59000 تومان، در سفارشهای با مبلغ خرید 1.000.000 تا 1.200.000 تومان، با هزینه 65.000 تومان و در خریدهای کمتر از 1.000.000 تومان، 69.000 تومان به عنوان هزینه بستهبندی و ارسال دریافت خواهد شد.
شیوه ارسال از طریق بانی جت: کلیه سفارشها با هزینه 79.000 تومان بستهبندی و ارسال خواهد شد.
شیوه تحویل حضوری: در صورت انتخاب تحویل به صورت حضوری هزینه بستهبندی و ارسال به مبلغ 19.000 تومان دریافت خواهد شد.
تبصره 2 ) بستهبندی و ارسال سفارشهای شهرستان از طریق شرکت ملی پست ایران انجام میگیرد و هزینه سفارش فقط بهصورت آنلاین قابل پرداخت است. بدیهی است کالا در همان روز کاری یا در روز کاری بعد به پست تحویل داده و ارسال میشود. گفتنی است هرگونه تأخیر و کمکاری از سوی شرکت پست در ارسال سفارش قابلپیگیری است. توجه فرمایید برای ارسال خرید از طریق پست ویژه 24 ساعت کاری پس از ثبت سفارش کالا به دست مشتری خواهد رسید.
همچنین مشتریان میتوانند روند بستهبندی و ارسال سفارش را در سایت پست جمهوری اسلامی از طریق کد رهگیری مرسوله که در حساب کاربری ثبت شده، پیگیری کنند.
تبصره 3 ) مشتریان عزیز دقت فرمایند در هنگام دریافت بستهها و سفارشات پستی خود لطفا سفارش خود را در حضور مامور پست باز کرده و بررسی نمایند و در صورت کسر بودن اقلام سفارش و یا ضربه و آسیب به کالا از مامور پست درخواست صورتجلسه نمایند و بلافاصله با شماره پشتیبانی سایت 08131777 تماس حاصل فرمایند. در صورت چک نکردن سفارشات در لحظه تحویل، مسئولیت کسری سفارشات بر عهده مشتری خواهد بود.
تبصره 4 ) در نظر داشته باشید زمانی که سفارش شما تایید شود و آماده سازی (بستهبندی) انجام شود، در صورتی که درخواست لغو سفارش را داشته باشید هزینه بستهبندی انجام شده کسر خواهد شد.
ماده 5 – تحویل سفارش :
تبصره 1 ) تحویلگیرنده کالا یا نماینده ایشان (با ارائه کد تحویل ) باید هنگام تحویل کالا در محلی که آدرس آن را در فرم اطلاعات مربوط به ثبت سفارش اینترنتی ثبت کرده است، حضور داشته باشد و کالا را شخصا تحویل بگیرد. در صورت عدم حضور تحویلگیرنده در محل، کالای موردنظر با هماهنگی واحد پشتیبانی و پرداخت مجدد هزینه ارسال دوباره ارسال خواهد شد.
تبصره 2 ) درصورتیکه در دریافت سفارش خود با تأخیر نامعقولی مواجه شدید، حتماً با ما تماس بگیرید و از ثبت مجدد سفارش، جداً بپرهیزید.
تبصره 3 ) لطفاً با دیگر اعضای خانواده یا محل کار خود هماهنگ کنید تا در صورت نبودن شما، بسته را تحویل بگیرند و هزینه آن را بپردازند؛ در غیر این صورت، بسته برگشت داده میشود.
ماده 6 – درخواست مرجوعی کالا :
ثبت درخواست مرجوعی (برگشت کالا) در قسمت پیگیری سفارش/درخواست مرجوعی انجام میگیرد. همچنین در نظر داشته باشید در صورت مرجوعی بازگشت وجه در صورتی انجام میشود که خرید اقساطی نباشد و در ازای آن اعتبار کیف پول صادر میگردد و تخفیفهای استفاده شده در سفارش سوخت میشود.
تبصره 1 ) چنانچه کالای خریداریشده با محصول ارسالی برای مشتری مغایرت داشته باشد، در صورت هرگونه اشتباه از سوی مرکز خرید آنلاین، کالای ارسالی بدون تحمیل هیچگونه هزینهای به مشتری، مشروط به اطلاع در 24 ساعت اولیه و ضمن اینکه پلمپ و برچسب امنیتی محصول مخدوش نشده باشد برگشت داده میشود و در صورتی که خرید اقساطی نباشد بازگشت وجه انجام و اعتبار کیف پول صادر میگردد.
تبصره 2 ) تعویض کالا تنها در شرایطی انجام خواهد شد که محصول ارسالی کاملاً سالم باقیمانده و بسته بندی کالا باز نشده باشد
تبصره 3 ) در صورت هرگونه مغایرت احتمالی اجناس خریداری شده در فاکتور مشتری و با محصولی که برای کاربر ارسال میشود، پس از احراز موضوع، کلیه هزینههای ارسال بر عهده مرکز خرید آنلاین هوماشاپ خواهد بود و مرکز خرید آنلاین در بازگشت وجه در صورت عدم خرید اقساطی و اعتبار کیف پول متعهد است.
تبصره 4 ) در صورت تمایل به تعویض محصولاتی که هنگام حراج تهیهشدهاند، توجه داشته باشید که قیمت در نظر گرفتهشده برای دریافت اجناس دیگر، همان قیمت پرداختی در زمان حراج است.
تبصره 5 ) در صورت درخواست استرداد وجه کالاهای خریداری شده از پروموشن 1+1، لازم است کالای خریداریشده و کالای هدیه را باهم بازگردانید و درصورتیکه کالای هدیه شرایط بازگشت نداشت یا علاقهای به بازگرداندن آن نداشتید، بهاندازۀ ارزش کالای هدیه از مبلغ کل، وجه کسر میشود.
تبصره 6 ) در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق فسخ کردن سفارش و خرید انجامشده توسط مشتری، برای وبسایت محفوظ است. در ادامه، وجوه دریافتی طی 48 الی 72 ساعت کاری در صورت عدم استفاده از خرید اقساطی به حساب اعلامشده از سوی مشتری واریز میشود و مشتری با ورود به سایت میپذیرد از این امر آگاه است و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
تبصره 7) در نظر داشته باشید در صورتی که خرید شما با کد تخفیف باشد، مبلغ پرداختی شما به اعتبار کیف پول و یا کارت بانکی شما منتقل میشود و تعویض امکانپذیر نیست.
ماده 8 – ارتباط با ما :
واحد ارتباط با مشتریان هوماشاپ از طریق شماره تلفن 31777-081 و ارتباط آنلاین به ویژه چت باکس موجود در صفحات سایت، پاسخگوی سوالات مشتریان است.